Labels

Saturday 2 January 2016

SUECIA

ESTOCOLM NADAL 2015

Un viatge bonic, molt bonic. Es pot recomanar a tothom, STOCKHOLM  i rodalies és un lloc per visitar amb calma. Passejar, sense presses, a peu, en transport públic. Vaixell, molt de vaixell... hi ha 24.000 illes.
No hi ha res espectacular, però tot és espectacular, no hi ha res que et faci dir OOOOOOHHHH! però tot et deixa molt bon gust de boca.
És un lloc on no hi ha massificació, es respira tranquil·litat. Es nota la bona educació, pots "escoltar el silenci". La ciutat està força neta, els espais públics, parcs i jardins també...
I les temperatures? Hem estat de sort, al mes de desembre entre 1º i -4º.

Gaudiu una mica del que hem gaudit nosaltres!!!

On dormir
Hem estat a l'Hotel "First Hotel Kungsbron" sense finestra a l'habitació, però al centre i a prop de l'estació central. A 10-15 minuts caminant de  "Gamla Stan" i al costat d'un restaurant de la cadena "Vapiano" molt bona qualitat /preu i molt agradable.

Info útil pel viatge:
  • Vueling vola des de la T1 de Barcelona cada dia a les 13h. El vol de tornada, des d’Estocolm, també és diari, i surt a les 13: 35h. Els preus són assequibles.
  • La forma més ràpida i eficient d’anar de l’aeroport al centre d'Estocolm (estació Grand Central) és amb l’ Arlanda Express, un tren d’alta velocitat que arriba als 200km/h i et porta a l’aeroport en menys de mitja hora. El preu no és econòmic, però t’assegures poder arribar a temps i sense embussos. Preu: 300 SEK per 2 persones (oferta de Nadal). Podeu comprar els bitllets online o a la mateixa estació (surten trens molt sovint). També es pot anar amb "Flygbussama bus" per 99SEK

Consells útils per viatjar a Estocolm
  • La moneda sueca és SEK (Corones sueques), però no cal que porteu diners en efectiu. A Estocolm es paga TOT amb targeta, fins i tot un gelat (vam veure un museu que ni tan sols acceptava efectiu). Així que assegureu-vos que la vostra targeta funciona. 1€ són aproximadament 10 corones.
  • És habitual donar una mica de propina als restaurants. Com que pagaràs amb targeta, cal teclejar l’import total amb propina inclosa a la màquina.
  •  Per qüestions climatològiques i d’horari solar, molt millor si pots visitar Estocolm (o Suècia en general) a la primavera-estiu. Els dies s’allarguen fins passades les deu de la nit i les temperatures són molt agradables, però nosaltres vam anar al desembre
  • La Stockholm Card costa 765 SEK (2 dies) o 895 SEK (3 dies) i pot ser una bona opció si teniu pensat visitar diversos museus. El transport públic va inclòs, i les visites típiques com l’Ajuntament, el Palau Reial, l’ascensor panoràmic Skyview i també diversos vaixells estan incloses.
  • L’aigua és gratis a tots els restaurants; és aigua de l’aixeta i està boníssima.
  • Els preus són una mica més elevats que a Barcelona, ​​però tampoc desorbitats. El transport costa uns 3 € per trajecte (millor aconseguir una targeta a l’oficina de Turisme) i un sopar d’un plat pot costar aproximadament uns 15-22 euros. El més car és demanar alcohol (vi, cervesa). Les pizzes costen uns 160 SEK (16 euros).
  • Per més info de Suècia i Estocolm en general, feu una ullada a la pàgina oficial Visit Sweden.
  • "Icebar" d'Estocolm, uns 200SEK: Al centre d'Estocolm (prop de l'estació central T-Centralen) està "l'Icebar", un bar on tot està fet de gel, inclosos els gots on et serveixen. Però atenció perquè és necessari reservar abans i les cites van per visites de 45 minuts. La visita inclou un vestit especial i guants per suportar el fred.
"Icebar"

Nosaltres vam aprofitar que jo em jubilava per fer una escapada i de pas visitar a una amiga sueca que vaig conèixer quan jo vivia a Nova York fa 43 anys i sempre hem mantingut el contacte i ens hem anant visitant molts cops. I la trobada sempre és molt emotiva. Recordem les experiències que vam passar juntes quan  teniam 17-18 anys i vam anar a Nova York de "a-pair" per entre d'altres coses aprendre anglès, però vaig aprendre moltes, moltíssimes més coses que em van fer créixer rapit com a persona.
Quin any tan interessant !!!  i quina experiència !!!