Labels

Monday 4 January 2016

CANADA 1996

Canadà no és  només una  destinació, no és només un país, és tot un món per descobrir. Amb una superfície de gairebé deu milions de quilòmetres quadrats on habiten gairebé trenta-un milió d'habitants, l'atractiu més fort del país és indiscutiblement el seu patrimoni natural: més de dos milions de llacs, centenars de parcs i espectaculars muntanyes. Des de les gelades costes de Terranova, els penya-segats de Nova Escòcia i la cultura francòfona de la província de Québec, fins a les seves extenses i interminables prades, els seus majestuosos cims de les muntanyes Rocoses o la bellesa de les costes de la Columbia Britànica.
El segon país més gran del món ens captiva. El seu costat Est amb els seus paisatges naturals: La grandiositat de les Cataractes del Niàgara; La ciutat de Toronto, la més gran del país i capital de la província de Ontario; La ciutat de Quebec amb els seus elegants edificis; Montreal...

Itinerari: Toronto, Niagara Falls,  Montreal, Mil illes, Quebec, Calgary, Banff, Llac Louise, Jasper, Kamloops, Vancouver, Illa de Victoria.

Vols: Volem amb "Canadian Airlines"

Transport: Lloguem un cotxe tan a la part de l'est com a l'oest.

El viatge comença per l'est i acaba per l'oest

TORONTO

La ciutat més gran de Canadà i capital d'Ontàrio, a la riba nord del llac Ontàrio. És el principal centre industrial i comercial de Canadà, així com un port important. L'àrea de negocis està prop del llac i està dominada per molts edificis alts incloent l'estructura sense suport més alta del món: la torre CN, de 553 m., la qual té un restaurant giratori a 347 m. Toronto ocupa el lloc d'una antiga posta comercial francesa, fort Rouille, fundada en 1749. Els anglesos els van comprar el lloc als indígenes locals al 1787 i Toronto (anomenada llavors York) va ser triada com la capital de l'Alt Canadà. La ciutat té una abundant i variada barreja de població, entre ells persones descendents d'italians, portuguesos, grecs, xinesos i polonesos. La seva població és de 4.500.000 d'habitants. La ciutat està plena d'arquitectura ultra-moderna, que alterna amb les relíquies, piadosament conservades del temps dels pioners.

A Toronto fem el recorregut panoràmic de la ciutat destacant Bay Street, l'Ajuntament, el Parlament de Ontario, la Universitat de Toronto, Yonge Street i el Centre Eaton.

CATARACTES DE NIAGARA

Les cataractes del Niàgara divideixen la frontera entre Estats Units i Canadà. Aquest complex de cascades de diferents nivells és un dels tresors més apreciats del nostre planeta.

El soroll de les cataractes trencant l'aigua és impressionant. Vestits amb un impermeable, pots pujar al Maid of the Mist, un vaixell que et permet veure les cataractes des del riu. L'experiència és única, tot i que la sensació de "turistada" no te la treu ningú.

Llàstima que al voltant d'aquest regal de la naturalesa, s'han muntat tot un seguit de hotels, restaurants i tendes dirigides als turistes, que sembla una sucursal de Las Vegas.
També té un restaurant giratori a la torre que es diu "Summit Suite" i que anem a sopar perquè l'espectacle, sobretot  al vespre quan es van il·luminant les cataractes, és espectacular. No cal dir que pagues per les meravelloses vistes. A més tens moltes atraccions amb les quals gaudir durant la teva estada creuar el Rainbow bridge que uneix els tres grans salts de les cataractes, veure els arc de Sant Martí que es formen en les ribes del riu al parc Victoria, travessar les cataractes a través dels túnels, pujar en telefèric

MONTREAL

És la segona ciutat francòfona del món després de París, on les cultures Francesa i Anglesa conviuen, interactuen i es nodreixen d'un gran nombre d'altres cultures creant un entorn urbà cosmopolita i progresista. Amb més de tres milions d'habitants, conjuga a la perfecció el seu passat gal amb el britànic, el seu caràcter romàntic i europeu amb el seu aire avantguardista. Situada a la vora del riu Sant Lorenzo, la ciutat s'estén sobre una illa, al peu del Mont Royal, on dos miradors permeten contemplar el panorama de la ciutat i el seu entorn.

En general la impressió que ens ha deixat Montreal és molt bona. És una ciutat que està plena de grans parcs, com el parc de Mont Royal, que dóna nom a la ciutat, l'Illa de Santa Helena i parcs i jardins escampats arreu. Té un aire molt europeu com la major part del Quebec. Pel que hem pogut comprovar els quebequesos són gent amable, molt correcta i que sempre et donen un cop de mà.

MIL ILLES

Fem un creuer pel riu Sant Lorenzo per fer el tour per les mil illes, n'hi ha que són canadenques i d'altres que pertanyen als Estats Units. Moltes tenen propietaris particulars, amb cases, i algunes estan sent condicionades com a zones públiques de lleure. És un creuer mol agradable i curiós.

QUEBEC

Quebec és l'única ciutat fortificada d'Amèrica del Nord. En recórrer els seus carrerons a peu, ens podem impregnar del seu romanticisme. Si desitjem entrar de ple a la història d'aquesta ciutat històrica, passegem pels seus barris més antics, com Petit Champlain, la Plau-Royale i el Vell Port...

És una destinació turística molt apreciada. Québec i la seva regió reben cada any a més de 6 milions de turistes provinents dels quatre punts cardinals. La ciutat efectivament ofereix mil i un atractius per als visitants àvids de descobriments.

Fem una visita panoràmica d'aquesta ciutat emmurallada, dirigida principalment a la Plaça Real, les Planicies d'Abraham, el Pujol del Parlament i el Chateau Frontenac (hotel). Passejem pels seus carrers empedrats.

CALGARY

Volem cap a Calgary per fer el recorregut de la part oest, es a dir: Calgary, Banff, Llac Louise, Jasper, Kamloops, Vancouver i l'Illa de Victoria.

La majestuositat de les Muntanyes Rocalloses ens espera a l'Oest de Canadà, quan ens endinsem a les seves valls, plenes de llacs blau turquesa, espectaculars glaceres com la Columbia o la Victoria. Ens espera Vancouver, una encantadora ciutat amb accés natural a la Illa de Vancouver on es troba la britànica ciutat de Victoria i parcs tan bells com a recòndits a la costa oest de l'illa. És especialment a l'oest on les nostres possibilitats de veure fauna salvatge es disparen: des del magnífic ós grizzly i els llops de les Rocoses a la gran varietat de balenes que podrem trobar a les seves costes durant les seves rutes migratòries a Alaska des del Pacífic Sud.  El viatge a Canadà també ens ofereix la possibilitat de realitzar algunes de les activitats més atractives que puguem imaginar: afables recorreguts en canoes, baixades fent "rafting" per les Rocosas, passejos a cavall, anar a la recerca d'orques a bord d'embarcacions zódiac, la possibilitat de gaudir de les sensacions i bellesa de la "aurora boreal" i moltes més. Una destinació amb atractius per a cadascun dels seus visitants i una bellesa natural a la disposició de tots.

Calgary és definitivament el cor de l'Oest canadenc. Una ciutat d'una puixança econòmica envejable seu de les més importants corporacions del gas i el petroli de Canadà. Calgary és una ciutat mol maca, la més important de la província d'Alberta. Calgary compta amb un milió d'habitants, el 30 % del total de la província.
"Rodeo" de Calgary (The Calgary Stampede).

A Calgary es realitza durant el mes de juliol el "rodeo" més gran de Canadà. Calgary es converteix durant uns dies en el centre de diversió de la cultura Country Western, un atractiu per al mig milió d'assistents que concorren a l'esdeveniment cada any.

Nosaltres, aprofitem l'ocasió per anar-hi, ens comprem un barret perquè no hi ha ningú sense,  i gaudim de l'espectàcle que probablement no tornem a tindre.

LES MUNTANYES ROCALLOSES

Les muntanyes Rocalloses (Rocky Mountains) són una cadena muntanyosa de l'oest de l'Amèrica del Nord. Abracen més de 4.800 kilòmetres des de Nou Mèxic fins al nord de la Columbia Britànica travessant els Estats Units i Canadà. Estan englobades en el conjunt muntanyós que ressegueix tot l'oest del continent, des del sud dels Andes a la Patagona fins a les muntanyes de la península d'Alaska. Situades al llarg de la frontera entre Alberta i la Columbia Britànica, les Muntanyes Rocalloses estan situades dins de dos parcs nacionals gegants: el de Banff al sud, i el Jasper al nord.

Parc Nacional de Banff

El Parc Nacional de Banff es troba a 180 km (80 milles) a l'oest de Calgary. Va ser el primer santuari oficial de la vida salvatge a Canadà, i avui dia la ciutat que li va donar nom s'ha convertit en el primer centre turístic del país, tant a l'estiu com a l'hivern.

A través de la carretera transcanadenca al P. N. de Banff. Visitarem el Llac Minnewanka, les Cascades de Bow i la Muntanya Tunel, en el camí, es poden veure alcis, óssos bruns i grisos.

Després visitarem alguns dels llacs més famosos de Canadà: el "llac Moraine" emmarcat a la "vall dels deu cims" dins del Parc Nacional de Banff, continuem cap al lloc més famós del parc, el llac "Louise" des d'on es pot veure la "Glacera Victòria" i on es pot gaudir d'unes vistes espectaculars de les "Rocoses" i també del "llac Esmeralda" que ens cautiva el seu  color intens.

JASPER

Seguirem el nostre camí per la carretera de les glaceres que ens donarà entrada al Parc Nacional de Jasper, on al llarg de la carretera que el creua admirem la Glacera Pota de Corb i els llacs Bow i Peyto. Caminem per la "Glacera de Athabasca" amb 325 Km2.

El Parc Nacional Jasper és més extens i inexplorat que el de Banff. Compta amb 6.641 quilòmetres quadrats de terrenys muntanyencs, boscos, glaceres, i camps de gel.

I continuem fins a Kamloops de camí a Vancouver.

KAMLOOPS

Dormim a  "Sundance Lodges" que ofereixen allotjament per aventurers  en uns "Tipis" reals, això sí, amb una mena d'estufa.

Veiem ossos i altres animals per la carretera:

Ens sorprèn trobar senyals per tot arreu i també pel campament que diuen:

Fem "Rafting pel riu Kananaskis a les Rocalloses. Ens donen tot l'equipament necessari i comencem l'aventura que sempre més recordarem.
Deu meu i QUINA AVENTURA!!!

Al arribar al final, ens vam tirar tots a l'aigua i una mica més i ens quedem congelats, tot i portar els vestits de neoprè, la cara i les mans no estaven protegides. Quina impressió per uns turistes de BARCELONA !

VANCOUVER

Aquesta ciutat, una de les més maques del país americà, ens conquista el cor sense majors esforços. Des del pujol sobre el qual està construïda, o des dels molts ponts que la creuen, es gaudeix d'impressionants vistes de l'oceà Pacífic, la badia i la pròpia ciutat. El clima és suau, segons els paràmetres canadencs, i es respira un ambient relaxat i alegre a l'estil californià que fa que fins i tot els seus veïns nord-americans es desfacin en lloances.

A l'arribada, realitzarem una visita panoràmica d'aquesta ciutat. Comencem amb el Parc Stanley, els seus totems, boscos, platges, i miradors. Gaudim de l'ambient típic i històric de Gastown, on va néixer la ciutat, el centre financer i comercial i el pintoresc Barri Xinès, que és on vivim d'entrada, però ens canviem al segon dia perquè al vespre no ens deixen dormir tots els "saraus" de baralles, robatoris... No necessitàvem la televisió, veíem tot l'espectacle des de la finestra.

El sorprenent pont penjant Capilano,

El pont de Capilano ha estat filmat en diferents sèries de televisió nord-americanes tals com MacGyver, The Crow, i Psych.

Està situat al nord de Vancouver i és una de les atraccions més importants de la ciutat. Té un recorregut de 137 metres i està suspès a 70 metres sobre el riu Capilano. A la zona també és possible trobar Totems dels pobles originaris del lloc (First Nations).
Va ser construït en 1889, per George Grant Mackay propietari dels terrenys de l'altre costat del riu Capilano. Originalment era un primitiu pont de fusta que posteriorment va ser reemplaçat per l'actual molt més segur i amb baranes. El pont va ser reconstruït totalment en 1956.
El pont es troba dins d'una propietat privada que pertany a Nancy Stibbard. Al 2004 es va crear un parc temàtic en el lloc anomenat Treetops Adventures. Aquesta nova atracció es compon de set passarel·les suspeses en el costat oest del canó entre madurs Avets de més de 300 anys a 30 metres d'altura sobre el sòl del bosc.

Per a una "aventurera", però amb vertigen, de Barcelona ha estat un repte impressionant. Per una part s'havia de passar, per l'altre és molt llarg i es mou, poc però es mou i no sé quants cops vaig començar a creuar i tornar al principi per incapacitat de continuar, però ho vaig aconseguir !!!.
La tornada crec que va ser pitjor.

L'ILLA DE VANCOUVER
El dia comença amb un còmode viatge d'1,30 hores en el ferry que ens trasllada a l'Illa de Vancouver. Naveguem entre un arxipèlag amb petites comunitats, cases de camp, i si es té sort, es poden veure balenes grises, orques i foques prop de la nostra embarcació. Ja a l'illa, a Victoria gaudim del seu ambient britànic i els seus carrers empedrats, la nostra primera visita serà als Jardins Butchart, els jardins més famosos d'Amèrica per la seva varietat increïble de flors i arbres. Visitem l'Hotel Empress, el Parlament i passegem per la badia.

El viatge s'ha acabat i tornem a Barcelona.

El viatge a Canadà ens ha ofert tot un món ric en naturalesa. Immensos boscos, llacs de muntanya, cataractes, un litoral amb una riquesa paisatgística excepcional. Majestuoses muntanyes, glaceres mil·lenàries i tot això combinat amb ciutats com la de Toronto , la més gran del país i capital de la província d'Ontàrio; La ciutat de Quebec amb els seus elegants edificis; Montreal... Vancouver... Victòria...