Labels

Sunday 3 January 2016

VIETNAM i MALÀISIA 2009

Vols: optem per agafar un bitllet econòmic fins Kuala Lumpur, Malàsia, passar  3 dies allà per visitar el més turístic i enllaçar amb Air Asia http://www.airasia.com/ot/en/home.page un vol a Hanoi per sortir pel sud Ho Chi Minh de Vietnam.

KUALA LUMPUR

La capital de Malàisia es caracteritza per la coexistència pacífica de malaios, xinesos i indis. Les tres ètnies conviuen en aquesta ciutat.

El nucli cultural de Malàisia, Kuala Lumpur, es defineix a la perfecció amb la imatge de les icòniques torres Petrones que, amb 88 plantes, són les torres bessones més altes del món i ofereixen una visió de l'arquitectura moderna. Els encanta fer les coses grans, per això no sorprèn la colossal estàtua del déu hindú Karttikeya o la torre de Kuala Lumpur. L'altra cara de la moneda és el Sri Mahamariamman: el temple hindú més antic de Malàisia, la façana del qual exhibeix un colorit tòtem iconogràfic. Entre les mesquites destaquem la de Masjid Jamek, però en realitat totes són boniques. Anar de compres al Mercat central resulta una experiència molt divertida en la qual concorren regateig, peces d'artesania i bullici. Impossible no visitar el barri xinès de nit per veure els seus mercats nocturns i menjar en algun dels seus restaurants o també la zona Colonial.

Allotjament:

"Hotel Cititel Express" http://www.cititelexpress.com/

Transport:

Kuala Lumpur compta amb un bon sistema de transport públic (Monorail). També existeix un servei d'autobús per a turistes que es diu KL Hop-on Hop-off. Podeu comprar el bitllet en qualsevol de les moltes parades. Costa 38RM (10€) per persona 24 hores.

Turisme:

Hi ha 3 zones ètniques: Little India, Chinatown I el Mercat Central.

10 idees sobre què veure i què fer  a Kuala Lumpur

1) Visitar les Torres Petrones. És possible pujar al pont que les uneix a 170 metres d'altura (Skybridge), encara que hi ha una limitació de 1000 persones per dia, així que haureu de matinar si voleu pujar.

2) Si no podeu pujar a les torres Petrones us queda pujar  a la Torre KL. Pujar costa 20RM (5€).

3) Desconnectar de la ciutat en els KL Lake Gardens

9) Conèixer alguna mesquita, temple hindú i temple xinès

Masjid-Jamek

Temple hindú Sri Mahamariamman

10) Visitar les coves de Batu a 13 km de Kuala Lumpur. Lloc de peregrinació per hinduistas i turistes. Per 2 Ringits (0,50€) i un trajecte de 30 minuts des de KL Sentral arribes fins a una nova estació de tren "Batu Caves". És el major temple hinduista fora de l'Índia. Hi ha 272 graons per recordar-te que les penitències es paguen.

VIETNAM

Vietnam és el gran desconegut, un país que pràcticament tothom n'ha sentit a parlar bé, però que té molt a descobrir.

Destacable per sobre de tot és la incomparable bellesa dels seus paisatges, des del nord amb la badia de Halong fins al sud amb el delta del Mekong, i tot entrellaçat amb el mosaic verd que formen els arrossars plens de treballadors amb el típic barret cònic amb el qual tenim al cap als vietnamites. Té una llargada de costa de 3.451 km, plena de platges verges. Al nord hi trobem les muntanyes, com si fóssim a la Suïssa asiàtica, amb bucòlics paisatges de colors verds i poblats per diferents ètnies prop de la frontera amb Xina.
Informacions de turisme en general: Vietnam Tourism.

Transport: en principi viatgem amb avió dins del país amb "Vietnam Airlines", exceptuant Hanoi - Lao Cai (pas previ per arribar a Sapa), al nord, en la frontera amb Xina, només s'hi pot anar en tren. Els trens ofereixen diferents possibilitats: seient dur, seient tou, llitera dura o llitera tova. La majoria dels turistes agafen la llitera tova que és de 2 lliteres per compartiment i es fa de nit, així que dormint.

També vam comprar molts paquets d'excursions a la agència Sinh Cafe http://sinhcafetravel.com/, la més barata de totes, són seriosos i vam quedar molt contents. No va fallar res. Els paquets d'excursions van ser: "Badia de HALONG" 2 nits, "SAPA" amb tren 4 nits, "DELTA del MEKON" 2 nits i moltes més d'un dia per visitar alguna cosa a cadascuna de les localitats que vam anar.

Allotjament: Els allotjaments d'habitació doble amb bany a dins i amb aire condicionat i TV amb cable i alguns altres "luxes" (piscina, esmorzar inclòs, internet...), són a partir de 30/35$. Els hotels els vam reservar amb http://www.hotels-in-vietnam.com.

Itinerari: Visitem Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hue, Hoi An, Nha Trang, Dalat, Ho Chi Minh, Mekon Delta.

HANOI

Hanoi és la capital administrativa de Vietnam, amb 3'5 milions d'habitants.

Entrar a Vietnam per Hanoi causa una certa impressió al principi, doncs hi ha milions i milions de motoristes que no deuen haver-se tret el carnet de conduir i no coneixen les normes de circulació. Intentar creuar el carrer és un suïcidi, i el que s'ha de fer és el que ens havien recomanat prèviament: creuar sense aturar-se, ja que els vietnamites són experts en esquivar als vianants i a altres motos i bicicletes.

La calor a Hanoi és realment insuportable i acabes xop de suor només de passejar una mica. A Hanoi es pot passejar pel barri antic i els diferents mercats que hi ha per impregnar-se del que és Vietnam, i a més, visitar el llac Hoan Kiem i el temple de Ngoc Son que està al centre del llac. Destaca també la catedral neogòtica de Saint Joseph.

Aprofitant l'espai en el transport

A Hanoi també anem al Sinh Cafe http://sinhcafetravel.com/ (compte que hi ha altres amb el mateix nom) a buscar les excursions que ja havíem contractat per Internet amb ells. La primera va ser:

SAPA

Per anar a Sapa s'ha de fer amb el tren nocturn i per tornar a Hanoi el mateix, el que vol dir que s'arriba a les 6 del matí a Lao Cai, localitat fronterera amb Xina i allà ens esperava el guia que ens portaria els 3 dies pels voltants, caminant i amb bus.

A Sapa el que més destaca és el paisatge. És com si fóssim a la Vall d'Aran o a Suïssa.

Fem un recorregut caminant de uns 10 km fins al poblat de Catcat per veure com viuen i com són les cases de les tribus de la zona. Es pot tornar amb moto pagant pocs euros (és tot pujada). Durant tota l'excursió es veuen unes vistes espectaculars. El nostre guía ens va preparar el dinar als 8 o 10 del grup.

El nostre guia fent el dinar.

Tant Sapa com els seus voltants són plens de les diferents ètnies que poblen les muntanyes i que són molt característiques. Aquestes ètnies parlen llengües pròpies, però quasi tots xampurregen prou bé l'anglès, ja que la seva activitat principal és vendre les robes que fan i tenyeixen a mà (les mans de les dones tenen sempre un to blavós del tint que utilitzen).

Totes les excursions valen molt la pena. LES RECOMENEM !!!

Una vegada arribem a Hanoi, sortim cap a l'excursió de 3 nits a la Badia de Halong i vam tindre la sort de veure aquesta meravellosa posta de sol.

Vam passar 2 nits al vaixell i 1 nit a l'illa de CAT BA.

HUÉ

Hué és l'antiga capital on hi ha enterrats els emperadors de la dinastia Nguyen . Al 1993 la Unesco va declarar Hué Patrimoni de la Humanitat. Hué té el barri antic i el barri on hi ha la ciutadella. Venint de Hanoi la pau i la tranquil·litat que es respira al barri de la ciutadella és una onada d'aire fresc.

El que s'ha de veure és la ciutadella del recinte imperial. El recinte imperial recorda a la ciutat prohibida de Beijing, però ni és tan gran ni encara està tot restaurat.

Destaca l'excursió a la pagoda Thien Mu pel riu del Perfum que és realment espectacular.

HOI AN

Hoi An és una ciutat encantadora on hi vam passar menys temps del que haguéssim volgut, doncs a part de que la ciutat és encantadora per passejar-hi, també ofereix la possibilitat de fer varies excursións.

Passejant per Hoi An vam fer el recorregut dels tres o quatre carrers cèntrics es veu el pont japonès cobert, el temple de Quan Cong, l'assemblea xinesa i algunes cases antigues. Es ven un tiquet per entrar a totes les cases.
pont japonès cobert
Mercat

Nosaltres vam fer l'excursió a My Son que és un conjunt de restes del regne Xampa i que des de l'any 2000 forma part del patrimoni universal de la Unesco. Pel camí fins allà, doncs passem per arrossars i poblets que ens agraden, només a uns 30 km de Hoi An.

NHA  TRANG (volem)

Nha Trang és una ciutat costanera que té la platja municipal més popular del país. A part d'això poca cosa més té, però ofereix múltiples activitats nàutiques. Nosaltres vam agafar una excursió a varies illes.

Deprés, DA LAT, una ciutat turística de muntanya amb varies ofertes d'excursions. Nosaltres en vam agafar una que ens van portar a un parc amb cascada i més coses. No recordo els noms i no va estar malament, però res de l'altre món.

Finalment vam volar cap a Saigon o Ho Chi Minh
Ho Chi Minh (HCMC), abans coneguda com Saigon, ens va semblar una ciutat molt més oberta, neta i agradable que Hanoi. També hi ha milions de motoristes, però ens van semblar molt més respectuosos amb les senyals de trànsit.

A la ciutat hi ha dues parts diferenciades: el barri antic, on hi ha els hotels i restaurants més barats, així com la agència de viatge Sinh Cafe http://sinhcafetravel.com/ , que ens organitza l'excursió al "delta del Mekong" i "al temple de Cao Dai i als tunels de Cu Chi" i el centre de negocis on hi ha tots els hotels de les cadenes internacionals i restaurants que s'acosten a preus europeus.
Recomanem passejar i gaudir dels carrers i de l'ambient vietnamita. Aquí hi trobem més parcs i carrers més tranquils que a Hanoi. També recomanem anar als diferents mercats de la ciutat i de passada gastar-nos els darrers dongs que ens queden. Saigon és ple de pagodes visitables.

Delta del Mekong. Optem per fer una excursió de 2 nits, per veure el delta amb els seus mercats flotants.

Vam pasar una nit a Cai Bè al Delta del Mekon.

Vam fer una altra excursió al temple de Cao Dai i als tunels de Cu Chi.

Cao Dai és un temple on practiquen una religió integrant elements de les principals religions, cristianisme, islamisme, hinduisme, budisme, taoisme i confusionisme.
És una religió integradora que acull a qualsevol creient de les altres. El seu símbol és l'ull de Déu dins d'un triangle.

Val la pena anar per conèixer alguna cosa nova, però només si podeu assistir a la cerimònia que és a les 12h. De tota manera no diria que sigui essencial anar-hi.

Quant a les seves creences, no tracto de jutjar-les, però tot té l'aspecte d'un gran decorat de Disney.

Com es pot veure a la fotografia, els turistes estem a la part de dalt per veure la cerimònia amb més perspectiva i no molestar.

Els tunels de CU CHI són un sistema de túnels  a 70 km al nord-oest de Saigon. La longitud original d'aquests túnels era de més de 200 km, però només 120 quilòmetres es conserven actualment. El Viet Cong construí aquests túnels durant la Guerra del Vietnam. Hi havia hospitals, cuines, dormitoris, sales de reunions, arsenals, etc. Al 1968, el Viet Cong els va fer servir per atacar Saigon. Avui dia, els túnels de Chu Chi són una destinació interessant per als turistes.

De tornada, vam volar cap a Kuala Lumpur i d'allà a Barcelona.

Al haver de contractar excursions a tots els llocs, ens ha permès conèixer gent de arreu del món i això ens ha fet el viatge més entretingut i interessant.

Ens ha agradat molt i el recomenem fer a tothom !!!