Labels

Tuesday 5 January 2016

AUSTRÀLIA I NOVA ZELANDA

Austràlia és un país on les fronteres es difuminen. Un lloc on els antics boscos i parcs naturals envolten a les ciutats més modernes i on els esculls de corall emboliquen les platges. Un sorprenent contrast de terra vermella i muntanyes, llargues distàncies, deserts, natura verda, cangurs, koales i un cel blau, màgic ple d'estels que mai s'acaba.

Descobrim el seu Outback, cor i ànima del país, atravessem el seu desert i seguim les passes dels primers pobladors. Vivim les seves modernes ciutats, vibrants i acollidores, assaborim el bon menjar i tastem els seus vins.
AIXÒ ÉS AUSTRÀLIA:

Itinerari: Barcelona, Bangkok, Sydney, Nova Zelanda (Auckland i Rotorua), Cairns,  Port Douglas, Excursió a Cape Tribulation via Mossman i Yungaburra, Excursió a Fitzroy island a la barrera del corall, Darwin, Parc Nacional de Kakadu, Sydney.

Transport
Barcelona - Sydney - Barceloa amb "Alitalia" I amb Quantas pels vols nacionals, a Nova Zelanda lloguem un auto-caravan a  http://www.britz.com/

Allotjament: va ser mol variat:

·        A Sydney, "Sydney Central YHA" mol agradable i té de tot.
·        A Nova Zelanda, vam llogar un auto-caravana
·        A Port Douglas, a "Port O'Call Eco Lodge" . Ens va agradar molt i a un preu més que raonable. Té habitacions dobles, piscina, barbacoa i trànsfer a l'aeroport de Cairns gratuït. http://www.portocall.com.au/
·        Durant les excursions dormíem on ens portaven.
·        A Kakadu i a la  Selva pluvial de Queensland vam acampar a l'intempèrie.

PUNTS FORTS DEL VIATGE:

- Sydney, una de les ciutats més cosmopolites del món on destaca el seu aquari, el  Featherdale Park Life, l'Opera House  i el centre de la ciutat.

- Darwin  amb el parc més bell d'Austràlia, el de "Kakadu" on gaudim del creuer Yellow Waters i del Outback.

- Barrera de corall, on gaudim d'uns dies de descans fent snorkel  a Fitzroy Island i d'aventura pel voltant de Port Douglas i la selva pluvial.

- Nova Zelanda. L'illa del nord i la cultura "maorí".

SYDNEY

El passat d’Austràlia no podia ser més agitat. Menyspreada pels primers navegants que suposaven que “res bo no podia trobar-se en aquelles terres” i utilitzada després per Anglaterra com penal, enviant a desterrats convictes, els orígens d’Austràlia no podien ser menys incerts i menys complicats. La seva imatge ha nascut de les antigues llegendes dels aborígens, que, ambientades i finament filades, s’han entreteixit amb les històries dels colons. Històries, narracions i llegendes que han florit en les seves belles costes, en els afables boscos, en les altes muntanyes, en les inhòspites selves, en els incommensurables deserts, en la irrepetible fauna, en la sorprenent flora i en les seves paradisíaques illes.

Un viatge per Austràlia, per aquelles llegendes que han estat recollides per innombrables comunitats d'estrangers, viatgers i immigrants que han sabut dignificar el passat d'aquest majestuós continent. Ho han assolit perquè han sospitat, des d'un principi, que aquelles terres eren sinònim d'aventura.
El nostre viatge ens ha  permès conèixer algunes ciutats importants així com els paisatges naturals més extraordinaris, monumentals formacions rocoses, congostos i penya-segats de vertigen, per endinsar-nos després a boscos tropicals que acaben en franges de palmeres precipitant-se sobre la fina sorra blanca que s'estén davant la Barrera de Corall. Un viatge únic que sempre recordarem.

Una passada !!!

Vam sopar al restaurant que dóna voltes de la torre de Sydney.

De Sydney a Auckland amb avió.

NOVA ZELANDA - AUCKLAND

La primera cosa que fem és llogar una autocaravana pels 6 dies. Era juliol, és a dir, el seu hivern i eren barates i una experiència nova per a nosaltres (es condueix per l'esquerra).

Viatjar a Nova Zelanda és el més semblant a trepitjar terra verge. Els autèntics escenaris d’aquest país es poden olorar, tocar, sobrevolar, navegar i caminar. Infinitat de platges desertes, selves tropicals i volcans conviuen en aquestes terres llunyanes ocupades pels seus habitants maoris. Un indret fantàstic i únic en el que podem sentir de ben a prop la llibertat immersos en la contemplació dels seus paisatges.

Nova Zelanda formada per l'illa Nord i la Sud (nosaltres només visitem l'illa nord), separades entre si per l'estret de Cook, i un rosari de petits illots té terres de somni. El seu paisatge combina alts cims muntanyosos amb una frondosa vegetació i una costa molt llarga. Està considerada pels amants de la naturalesa un paradís per a la pràctica d'activitats com el senderisme, l'escalada i també el busseig i el surf de vela a les seves aigües. Nova Zelanda compta amb una bona xarxa de carreteres, gairebé totes asfaltades malgrat l'escàs tràfic és per això que et recomanem llogar una autocaravana per recórrer les illes i descubrir, al teu aire, aquest país de grans contrasts naturals: un viatge per Nova Zelanda que ens porta per frondosos boscos, volcans d'activitat recent, muntanyes, rius de corrents ràpids, llacs d'aigua cristal•lina i immenses platges, escenaris naturals on es van filmar "El senyor dels anells" i "Parc Juràssic" ...

Amb aquesta ruta tenim contacte amb la cultura maori.

Hi ha 3 tipus de Kiwis: la gent del país, els animals i la fruita.

Itinerari: Auckland, Waitomo Caves, Rotorua

AUCKLAND

Anar a  Kelly Tarlton's Sea Life Aquarium. Una experiència en viu que no us podeu perdre. Impressionant !!!

WAITOMO CAVES

De camí a Rotorua parem a   Waitomo Caves per fer "Black water rafting"
Això consisteix en fer rafting per dins i per fora d'una cova equipats amb vestits de neoprè, botes i casc amb llum.
T'acompanyen uns guies per tot el recorregut ple de petites cataractes que has de saltar, roques per escalar, navegues sobre un raft que és un neumàtic gran quan vas per l'aigua i tot això amb un increïble espectacle natural de cuques de llum que et dónen l'oportunitat de trobar la màgia d'un conte de fades, però a la vida real.
Va ser una verdadera aventura !!!

ROTORUA

Rotorua, és una ciutat situada en un àrea geotèrmica important, plena de volcans, guèisers i uns increïbles llacs d'aigües termals, que per descomptat també en gaudim. Està a unes 3 hores amb cotxe al sud d'Auckland.
És el cor de la cultura maorí nativa de Nova Zelanda.
Una calidesa que embolica, un esperit orgullós, un profund sentit de la història a més d'un humor àgil són les qualitats que experimentem en interactuar amb els maoris locals.

Rotorua fa olor a sofre i hi ha fumaroles per tot arreu

S'ha de veure:

·       El complex geotèrmic de "Wai-O-Tapu"
·        "Kiwi Encounter"
·        Rotorua Museum
·        Sopar "hangi" i espectacle maori
·        La ciudat enterrada Buried Village
·        "Rainbow Farm Show"

"Wai-O-Tapu"
Wai-o-Tapu es troba a uns 30 km de Rotorua. Aquí es troba el famós Lady Knox Geyser que erupciona tots els dies a les 10:15 a més de 20 metres d'alçada. El recinte té diferents basses i piscines, totes elles termals i els seus colors van en funció dels diferents minerals que continguin. L'olor, en alguns llocs, és bastant forta. El recorregut total són uns 3,5 km. Rotorua està completament envoltada de zones termals ,fins i tot algunes d'elles enmig de la ciutat ( gratis ).

El complex Wai-O-Tapu ens va semblar molt interessant s’hi poden veure moltes altres coses com una piscina amb uns colors espectaculars, volcans col·lapsats, bancals minerals i també piscines de fang fent xup-xup.

"Kiwi Encounter"

"Rotorua Museum"

Sopar "hangi" i espectacle maorí

Així és com ens van rebre, amb les danses intimidadores típiques abans d’una lluita. Són molt espectaculars i encara avui dia son utilitzades per l’equip nacional de rugbi conegut com els "All Blacks". Sort que el nostre lider del grup va saber calmar els ànims i van deixar-nos pasar i fins i tot donar-nos sopar.

Després de l'espectacle va venir el sopar, que per descomptat és "Hangi". Donades les propietats del terreny construeixen uns forns sota terra on posen el menjar dins d'unes cistelles i el tapen, ho deixen ben tancat i amb la calor de les pedres es va fent el menjar. Acompanyat de les patates Kumara, que són patates típiques neozelandeses més dolces que les que coneixem.

El menjar tradicional dels maoris es diu "Hangi".

La ciutat enterrada Buried Village

Poblat del segle XIX excavat que va quedar enterrat durant l'erupció de la Muntanya Tarawera al 1886.

"Rainbow Farm Show
Aquí ens van mostrar la vida a la granja. Va ser interessant i divertit.

CAIRNS  (estat de Queensland)

Arribem a Cairns amb avió des d'Ackland.
És el centre turístic més important. Aquesta moderna ciutat, gràcies a la seva infraestructura turística, és una magnífica base per organitzar la nostra visita a aquesta zona de Queensland.
A part de caminar pel centre de la ciutat val la pena passejar, de dia o de nit, pel Foreshore Promenade, un agradable camí paral·lel al passeig marítim. En ell destaca un bonic estany artificial de 4.000 m2, amb platja inclosa, on és possible banyar-se.

Fem una excursió:

3 DAY RAINFOREST & OUTBACK

Aquesta, va ser una excursió de 3 dies per la selva. Vam dormir una nit a "Yungaburra" i una altra a l'intempèrie en un sac semblant al de la foto i vam fer senderisme per uns indrets preciosos, vam creuar rius mirant de no caure a l'aigua, cosa que no tothom ho va aconseguir, vam veure cascades com la  famosa "Milla Milla Falls", que és espectacular, vam navegar pel riu "Daintree", un recorregut inoblidable envoltats per manglars i també cocodrils.
Mols cocodrils !!!

Vam fer una excursió a cavall per uns llocs preciosos, vam anar a un poblat aborigen. Va ser el primer contacte amb el món aborigen. Aquí però vam rebre una explicació de la vida aborigen des de la seva pròpia vesant. Ens van explicar com utilitzen les plantes naturals del Bush (o sotabosc Australià), quins instruments musicals fabriquen com el "dijeridú" i fins i tot ens el van enseynar a tocar, però no vam tindre massa èxit.

El guia ens feia el menjar al vespre, després que nosaltres recollíssim troncs i llenya per fer el foc, ens entretenia explicant acudits,  conduïa el vehicle 4X4 i ens donava tot tipus d'explicacions.  Fins i tot ens va fer pa i va fer que el nostre fill de 13 anys fes el típics "marshmallows", que al posar-los prop del foc, es fonen una mica, per tots nosaltres.

"marshmallows"

KURANDA  "Tjapukai"

Kuranda és una petita població, a només 38 km de Cairns, molt interessant.
S'arriba des de Cairns amb un tren  Kuranda Scenic Railway (tren escènic amb un recorregut de  34 km entre les muntanyes) i el Skyrail Rainforest Cableway (telefèric d'un recorregut de 7.5 km).

Al "Tjapukai" et mostren la cultura aborigen amb espectacles, tallers per provar de llançar el "boomerang" i la llança, fer foc al bosc...
Tot d'una manera mol entretinguda i a l'hora cultural.

FITZROY ISLAND

Teníem bitllets pel ferri cap a l'illa Fitzroy a la "Gran Barrera del corall".

La platja que ens vam trobar en aquesta illa va ser espectacular: tota blanca, però no de sorra sinó de corall. Vam llogar l'equip d'esnòrquel, ja que només fer dues passes dins  l'aigua ja es veien els coralls. N'hi havia tants que de vegades ens angoixàvem perquè no sabíem per on passar per no tocar-los. Llàstima que no vam veure cap tortuga.

La majoria de la gent va a passar el dia i torna per la tarda a Cairns. Nosaltres vam passar 1 nit i va ser una meravella veure la posta de sol amb aquella tranquil·litat i en un entorn tan espectacular. Potser érem 10 o 20 persones en tota l'illa.

PORT DOUGLAS

A Port Douglas (està a menys d'1 hora), ens dirigim especialment per fer una excursió a Cape Tribulation and Mossman Gorge. La fem amb "Jungle Tours" ttp://www.jungletours.com.au/index.HTML
Molt interessant.

També vam anar al "Wildlife Habitat" a les afores de Port Douglas. Un lloc fantàstic.
El guardonat Hàbitat és una experiència que et dóna  l'oportunitat d'observar de prop una gran varietat de flora i fauna.
Es va construir al 1988 en un entorn de 82 hectàrees de terres que han estat recreades per proporcionar una finestra al nostre entorn natural.
L'hàbitat és una exposició d'immersió a la fauna,  un entorn obert i interactiu per als visitants i els animals que es barregen en un ambient ampli i natural. Passegem al llarg de passarel·les elevades, observant de prop una gran varietat de flora i fauna, les aus volen i vaguen lliurement.
Pots esmorzar un fantàstic bufet en un lloc envoltat d'una xarxa amb ocells que intenten esmorzar del teu plat.

Pots donar menjar de la ma als cangurs. Ells t'agafen la teva ma amb molta suavitat.

I també acaronar als Koales que sempre semblen cansats.

CAPE TRIBULATION (Patrimoni de la Humanitat)

Va ser una excursió d'un dia per la selva. Vam rebre tot tipus d'informació sobre la selva pluvial, vam anar amb piragua pel riu i al arribar al mar, vam veure com  alguns genets  treien la sella dels cavalls, el tornaven a muntar i nedaven amb ells pel mar.

Aquesta és l'extensió de bosc pluvial tropical de cota baixa de més antiguitat del món i l'últim refugi per a plantes i animals amb 140 milions d'anys d'història. A més és de gran significat espiritual i cultural pels aborígens.

En aquesta densa vegetació habiten infinitat d'espècies de rèptils i marsupials com també la típica granota d'Austràlia, que no existeix en cap altre lloc al món.
Realment es tracta d'un lloc meravellós pel seu bonic paisatge amb boscos que arriben a la costa i sobretot per la sensació d'espai salvatge, remot i verge que transmet.

ELS ABORÍGENS D'AUSTRÀLIA

Els aborígens australians són els habitants originaris d'Austràlia, tot i que ells prefereixen que els anomenin "kooris". Compten amb una rica cultura viva que es remunta a fa més de 50.000 anys.

L'OUTBACK
 "L'Outback" és tot el territori de "l'interior d'Australia", és a dir, totes aquelles zones allunyades de les costes i de les grans ciutats. Predominen els paisatges desèrtics i inhòspits amb congosts i goles. És llar de diverses espècies natives com el cangur, el dingo... Es necessita un vehicle 4X4 per recórrer'l.
DARWIN (KAKADU NATIONAL PARK)

Arribem a Darwin amb avió.
Des de Darwin, realitzem una excursió de tres dies al Parc Nacional de Kakadu, Patrimoni Mundial, un ric tapís de pantans, vida salvatge i galeries d'art rupestre aborigen.
Volem viure una aventura australiana realment única.

És un recorregut de 250 quilòmetres fins a arribar a Jabiru, l'única ciutat situada en el centre del Parc Nacional de Kakadu. Fem el creuer "Jumping Crocodile Cruise per veure millor als cocodrils d'aigua salada.

Van anar nadant  la major part i en alguns trams caminant fins arribar a les "Jim Jim Falls", tot i els cartells, (comfiàvem que el guía sabia el que feia).

Amb "KAKADU DREAMS"   http://www.kakadudreams.com.au/

Ens dediquem un parell de dies a explorar les cascades, els pantans i les galeries d'art rupestre aborigen de Kakadu. Practiquem senderisme, contemplem cocodrils d'aigua salada en els pantans, les esquerdes que els avantpassats del “Dreamtime” van tallar a Nourlangie Rock i alguns dels millors exemples d'art rupestre, en el nord-est de Kakadu.

Recorrem South Alligator Valley fins a arribar als paratges rocosos menys visitats, en el sud de Kakadu. Aquí es pot anar d'excursió al cim de les cascades de Gunlom Falls, també conegudes com Tiro Pool, gràcies a la pel·lícula "Cocodril Dundee". Explorem les basses, cuinem alguna cosa en una foguera i acampem per passar la nit. Durant el segon dia navegarem pels pantans acompanyats com sempre del nostre guia local. Observem cocodrils d'aigua salada i aus com grulles, cigonyes de coll negre, yaguases, tarros rajás, oques urraca i nombroses espècies de garses.

Vam veure pintures sobre la pedra que reflecteixen la seva forma de vida, (Art rupestre).

Les nostres antípodes ens han captivat. Ha estat una inversió immillorable que mai oblidarem.