Labels

Saturday 2 January 2016

ISLÀNDIA 2011

Islàndia és un país que té de tot: ciutats, muntanyes, platges, glaceres, cascades, guèisers, volcans, piscines naturals d'aigua calenta, camps de lava, àrees geotermals,... una terra plena de paisatges impressionants, que atrauen a excursionistes i amants de la naturalesa, i són una font d'inspiració per a artistes i fotògrafs.

Nosaltres, per a preparar el viatje vam utilitzar la web Hostelling International Iceland / hostel.is on hi ha tot tipus d'informació: albergs, lloguer de cotxe, itineraris, etc i vam volar amb http://www.icelandexpress.com/. Vam contractar un paquet de albergs i cotxe.

Vam donar la volta a l'illa amb 14 dies i vam dormir als albergs de: Reykavik Downtown, Grundarfjörður, Sæberg, Akureyri, Reyðarfjörður, Höfn, Vík, Laugarvatn i Njarðvik a prop de l'aeroport de Keflavík.

La capital d'Islàndia: REYKJAVIK

Reykjavik és una ciutat cosmopolita, moderna i tranquil·la, que té un encant especial... amb un ambient agradable, on es gaudeix de la bona qualitat de vida en un entorn molt segur.

És una ciutat de molts contrastos, on es poden veure casetes de colors al costat d'edificis futuristes de vidre, rodejats de terrenys volcànics.

Despres d’esmorzar vam anar a donar una volta pel centre de Reykjavik passant per l'església de Hallgrímskirkja des d'on es tenen unes vistes panoràmiques de Reykjavik.
Hem caminat pel carrer comercial Skólavörðustigur i després ens hem dirigit al port per dinar al restaurant "Seabaron" que és per recomenar (només hi ha la sopa del dia i un pinxo de peix molt gran), però tot éstà bonissim!!!, hem seguit el passeig per la vora del mar, fins arribar a l’escultura del vaixell viking, des d'on es tenen unes vistes precioses de la badia.
 Després d'una estona de tranquil·litat davant del mar, ens hem posat a donar voltes pels voltants endinsant-nos per carrerons i patis interiors.

Reykjavik ens ha agradat mol. És una ciutat que conserva l’encant de poblet, molt bonic i acollidor. Hi ha casetes de colors, botiguetes petites, cafès amb petites terrassetes al carrer, parcs, llacs… és una ciutat diferent. Hem dormit a l'alberg de "Reikjavik downtown", magnífic alberg i molt ben situat (http://www.hostel.is/Hostels/Reykjavikhostels/).

Una vegada vista la ciutat, vam anar cap a la península d'Snaefellsnes. El principal interès d'aquesta península és el glaciar Snaefellsjökull (però no ho puc assegurar perquè el glaciar estava totalment tapat i no hem vist res de res). Hem dormit a l'alberg de Grundarfjörður.

A continuació ens vam dirigir cap a Sæberg i d'allà a Akureyri, on vam passar 3 o 4 dies per visitar varies coses, entre d'elles la "Cascada Goðafoss". Diria que és quasi tant espectacular com la cascada Gullfoss. Bé, no és tant gran, però és igualment impactant!

La Goðafoss es pot veure des de les dues parts del riu. Si s'aparca el cotxe a l'aparcament principal, es veu la cascada des de la seva dreta (és on va tothom); val la pena creuar un petit rierol per acostar-se al inici de la cascada.
Per a veure la Goðafoss des de l’altre banda, s’ha d’agafar el cotxe i aparcar-lo a la gasolinera que hi ha molt a prop de l’aparcament principal. Des d’allà, s’agafa un caminet a peu que vorea el riu, molt senzill, que et porta a un mirador des d’on es té una panoràmica espectacular de la cascada. Des d'aquí es pot baixar fins al peu de la cascada.
Tot i que ens ha requerit fer un gran esforç, ens hem despedit de la Goðafoss.
A Akureyri vam donar una volteta pel centre i cal dir que és un poblet molt maco, amb casetes de colors i que val la pena dedicar una estoneta per donar-hi una volta.
Un altre dia van anar pels voltants del llac Mývatn. Un cop passat el poble de Reykjalhið, vam arribar al desviament cap al Parc Volcànic de Krafla. L’àrea de Krafla està dividida en dos zones de visita: d’una banda, el Leirhnjúkur; i d’altra banda, el cràter Viti, tots dos amb els seu propi aparcament.

Leirhnjúkur és una zona espectacular de hot springs, fumeroles i camps de lava de les recents erupcions del volcà Krafla (1975-1984).

Els camps de lava de Krafla agafen diferents tonalitats segons la zona: vermell, blau, gris, groc, verd,… és impressionant!! Val la pena dedicar una estona a recórrer a peu el caminet senyalitzat (1,5 hores aproximadament), molt senzill i agradable de fer. Per aquí hem vist unes esquerdes bastant profundes, d’on surt fum constantment.

Hem anat fins a l’aparcament del cràter Viti. Aquest cràter és diferent a l'Hverfell; és més petit, però té aigua calenta en el seu interior. A l’altra banda del cràter, que queda amagat des de l'aparcament, hi ha una zona de hot springs també molt maca. L’entorn és fantàstic! En total ens hi hem estat unes 3 hores, parant cada dos per tres per fer fotos. El camí (tant a Leirhnjúkur com a Viti) és molt senzill i molt maco, apte per a tothom.

A continuació hem anat als banys termals de Jarobaðshólar, “Mývatn Nature Baths”, que és com el Blue Lagoon però més petit i amb menys gent, així que no té res a envejar-li. Val 2000 ISK pels adults i està molt molt bé!! Després d'uns banys termals a 40ºC ens hem quedat com nous!

Dettifoss

Continuem el viatge cap a Reyðarfjörður per passejar pels fiords de l'est d'Islàndia, entre majestuoses muntanyes i petits pobles pesquers. Els fiords més allunyats de les principals carreteres han romàs totalment deshabitats. Us recomanem reservar amb antelació el vaixell que porta fins a l'illa de Papey, on milers de frarets niuen durant l'estiu.

Cap a Höfn : Marxem de l´alberg amb fred i una espessa boira, que es converteix en fina pluja als 5 minuts de ruta. Abans del poble passem per una sèrie de excepcionals paisatges, tot i la boira. Entrem a Höfn, i ens dirigim al port. La ciutat és petita i dedicada a la pesca.

A partir de Höfn fins al final del viatge és probablement la part més maca.
Tots aquests quilòmetres que separen Höfn i Vik  es fan lentament, i no pas per què la carretera tingui problemes, sinó perquè els paissatges són impressionants i les aturades per contemplar i fer fotografies són continues. Es creuen camps de lava, zones arrassades per glaceres foses per erupcions volcàniques, i s’arriba al Parc de Skaftafell on entre altres coses es pot veure la Svartifoss, glaceres i fer diversos itineraris.

De Skaftafell al Jökulsárlón hi ha algunes glaceres mol maques on aturar-se, però s’ha de tenir en compte que el Jökulsárlón és, segurament, la millor visita de tot el viatge, un gran llac format pel retrocés d’una glacera i en el que aquesta desemboca mantenint-lo sempre ple d’icebergs, que poc a poc surten al mar per un petit riu que el comunica amb el llac.

Les imatges parlen per si soles...

El llac Jökulsárlón és increïble. És impressionant! Realment t’hi pots estar hores per allà, passejant per la vora del llac, o bé pujant el turonet per veure’l amb més perspectiva. És espectacular! I mentre estàvem observant aquesta magnífica vista, un iceberg s’ha trencat i s’ha deslliçat pel llac… Des del mateix aparcament del Jökulsárlón, surten vaixells amfibis (amb rodes) que et porten pel llac entre els diferents icebergs. Això sí, a part que deu ser una clavada, ens van dir que no valia la pena; que el que veies, també ho podies veure borejant el llac a peu.

Vik i els voltants: Skogafoss i Reynisdrangar

Hem anat  al Folk Museum de Skogar (1000 ISK). Està bé, hi ha 3 zones: el museu en si, de 3 plantes, on es poden observar antics vaixells i utensilis que utilitzaven antigament, les casetes on vivien amb les taulades cobertes d’herba a l’exterior.
Quan ha disminuït la pluja hem anat a la cascada Skogafoss. Impressionant!, potser és més espectacular des de lluny… però no pots caminar per darrera. Com que feia tant vent, al acostar-nos-hi ens hem emportat una dutxa d’aigua gelada! La vista de la cascada des de baix és brutal. També es pot pujar pel caminet que queda a la dreta i veure la cascada des de dalt.

Parc Nacional de Þingvellir, Geysir de Strokkur i la cascada Gullfoss

A mesura que ens apropàvem al Parc Nacional de Þingvellir, per sort, ha parat de ploure. Així, hem pogut passejar per la falla que separa Europa i Amèrica, "Almannagja" i veure la cascada Oxarafoss. L'antic Parlament és una caseta molt maca, típica islandesa. L’entorn és preciós!

D’aquì, seguint la típica ruta turística que fa tothom, hem anat a veure el Geysir de Strokkur. La veritat és que teníem espectatives, però realment és increïble! Aparques i camines quatre passos…i el tens allà mateix! Cada 5 o 10 minuts aproximadament surt disparat un xorro d’aigua calenta de sota terra, que de vegades arriba a més alçada i altres vegades a menys… però mai decepciona.

I finalment, a 10km del Geysir, es troba la cascada Gullfoss: impressionant, espectacular!! Pots caminar per la vora de la muntanya i seguir-la en tot el seu curs, veure-la des de diferents miradors,… una passada. Ens ha deixat impactats!!!

Hem parat per veure d’aprop la cascada Seljandfoss, que es veu des de la carretera. A mesura que t’hi acostes, cada vegada és més bonica, però el més impressionant de tot és que t’hi pots posar a sota mateix! Hi ha un caminet que passa per darrera la cascada, des d'on s'obté una visió espectacular de la cascada.

I ja per concloure aquest viatge, ens dirigim cap a la península de Reykjanes, al sud-oest d'Islàndia. És a uns 13 km de l'aeroport de Keflavik i a 39 km de Reykjavik on es troba la "Blue Lagoon" o "el llac blau". Un llac d'aigües calentes d'origen geotèrmic amb funcions de spa  i és una de les  atraccions més visitades. Les aigües que desprenen vapor són part d'una formació de lava. El Llac blau es troba al camp de lava de Grindavik.

Arribem al Blue Lagoon i paguem 23 € per persona. Val molt la pena! Hi ha força gent, però com que és molt gran, no molesta gens. Encara que faci molt fred a l’exterior, l’aigua és tant calenta que dóna gust banyar-t'hi. Hi ha zones on et pots embadurnar de "sílice" que sembla ser molt terapèutic (especialmente pel tractament de psoriasis). També hi ha sauna, banys turcs i una cascada d’aigua calenta. Ha estat tota una experiència!!!

Les taquilles tenen un funcionament estrany, però realment molt eficient. Amb una polsera pots obrir i tancar les taquilles, mitjançant un xip. Hi ha un restaurant on pots dinar el buffet (20 € aprox) o bé fer un bocata ràpid.
Al vepre:

De dia:

Hem gaudit molt del viatge i el recomanem.

TOT SÓN NOVES EXPERIÈNCIES!!!