Labels

Sunday 3 January 2016

ISRAEL

VIATGE A TERRA SANTA

Israel és el país modern més antic del planeta. Única democràcia real en el Pròxim Orient, el modern Estat d'Israel fon les seves arrels identitàries i culturals amb la historia apassionant i longeva de l'única civilització antiga que ha sobreviscut el pas dels segles, dels imperis, de les persecucions: el judaisme. La seva societat moderna reflecteix les contradiccions de la moderna globalització així com els mai superats enfrontaments amb altres pobles per un mateix territori, per l'aigua, pel Déu o els profetes que van aparèixer, van viure, van viatjar, van lluitar i van morir entre els seus pujols, entre les pedres blanques de Jerusalem. El seu llegat arqueològic ens mostra totes aquestes contradiccions i lluites així com la gran riquesa que Israel conserva de totes aquelles cultures que van entrar, van creuar, es van allotjar i van dominar les terres àrides i ara fèrtils que la componen.

Tel Aviv – Cesària – Haifa – Sant Joan d'Acre

Sortim a visitar la ciutat de Tel Aviv passant pel malecón i vorejant el Mar Mediterrani arribant a Yaffo; Antic port d'Israel, on Simón Pedro va tenir la seva “Visió” avui barri d'artistes i lloc on Simón Pedro visitava a Simón el blanquer. Visitem l'Església de Sant Pere. Continuem per la costa cap a Cesària Marítima, antiga capital Romana amb el seu Teatre Romà, Muralla de la Fortalesa dels Croats, Aqüeducte Romà. Continuem cap a Haifa, visitem la ciutat, pujant a la Muntanya del Carmelo on està la Gruta del Profeta Elías i contemplem el Temple Bahai i els seus Jardins Perses. Visita panoràmica de la ciutat i el port. Continuem cap a Sant Joan d'Acre, capital dels Croats, és una de les ciutats més antigues del món, situada a la plana costanera del Mediterrani a la Galilea hebrea i àrab. Aquí  visitem les muralles de la ciutat declarada Patrimoni Universal per la UNESCO Pujem a la Muntanya Carmelo i prosseguim vorejant la costa mediterrània cap a Galilea.

Galilea – Tibarias - Riu Jordán -Mont de les Benaurances - Natzaret

Sortida cap el Llac Tiberiades, visita del Riu Jordán, recordant el baptisme de Jesús. Vorejant el Mar de Galilea passem enfront de la Muntanya de les Benaurances, on va tenir lloc “El Sermó de la Muntanya”. Prosseguim a Tabgha lloc de la multiplicació dels pans i els peixos i a Cafarnaum, on visitarem la Casa de Sant Pere i les ruïnes de l'antiga Sinagoga, construida sobre la que Jesús va freqüentar. Per la tarda visitem Nazaret, l'Església de la Anunciació, el santuari cristià més gran en el Mitjà Orient i la Fusteria de San Josep, passant per Cabell blanc de Galilea lloc del primer miracle de Jesús.

Mont Tabor - Vall Del Riu Jordà – Jerusalem

Sortida cap al Mont Tabor que va donar lloc a la transfiguració de Jesús, enfront de Moisés i Elías. Sortim cap a Jerusalem, per la Vall del Riu Jordà i el desert de la Judea, on vorejem l'oasi de Jericó, vista panoràmica de la Muntanya de la Temptació i del Mar Mort. Ens trobem al MAR MORT, el lloc més baix de la terra, ocupant la part més profunda d’una depressió tectònica travessada pel Riu Jordà i que també inclou el llac de Tiberiades.

També rep el nom de Llac d’Asfaltites, pels dipòsits d’asfalt que es troben a les seves ribes, coneguts i explotats des de l’edat mitjana.
Tenim l’oportunitat de gaudir d’un bany. L’alt contingut en sal de les seves aigües fa que el nostre cos floti.

L’experiència és única i gratificant.

Ascensió a Jerusalem pel desert de la Judea. Entrada a Jerusalem, ciutat missatgera de pau, bressol de les tres grans religions monoteistes.

Masada últim bastió Jueu en la revolta contra Romans. Història i arqueologia del lloc. Pujada en telefèric a la imponent fortalesa de Masada, on trobarem ruïnes Herodianes i dels Zelotes.

Jerusalem – Museu d'Israel – Ein Karen – Museu de l'Holocaust – Betlem

Al matí sortim cap al Santuari del Llibre en el Museu d'Israel on estan exposats els Manuscrits del Mar Mort i la Maqueta de Jerusalem del temps de Jesús. A continuació visitem Ain Karen on coneixem l'Església de la Nativitat de Sant Joan Baptista. Continuem cap a Yad Vashem, Museu i Memorial de l'Holocaust. Per la tarda visitem Betlem, entrant per la porta d'Humilitat a l'Església de la Nativitat, Gruta del Pessebre, l'estel de 14 puntes (Lloc del naixement de Jesús). Està administrada per l’església catòlica i l’església ortodoxa grega, encara que avui en dia és un lloc sagrat tant pels cristians com pels musulmans.  També visitem la Basílica de Santa Catarina i la Gruta de Sant Jerónim.

Jerusalem –Ciutat Antiga - Mur dels Laments – Sant Sepulcre - Mont Sion - Muntanya de les Oliveres.

Sortida cap a la ciutat antiga de Jerusalem, visita del Mur dels Laments i a continuació a través de la Via Dolorosa per arribar al Gòlgota, lloc de la crucifixió de Jesús i el Sant Sepulcre. A continuació a la Muntanya Sion on es troben la Tomba del Rei David, el Cenacle lloc del últim sopar “L'Eucaristia” i “Pentecosta”. Visita de l'Abadia de la Dormició – Assumpció de María. Seguim via la Muntanya Scopus cap a la Muntanya de les Oliveres, per apreciar una magnifica vista de la ciutat. Se segueix cap a Getsemaní. Visita de la Basílica de l'Agonia.