Labels

Saturday 2 January 2016

LAPONIA I SANT PETERSBURG 2006

SANT PETERSBURG (Nadal de 2005-2006)

Sant Petersburg,  abans coneguda com a Leningrad  (1924-1991) i Petrograd (1914-1924), és una ciutat de la Rússia nord-occidental, situada al delta del riu Nevà, a l'extrem oriental del golf de Finlàndia, al mar Bàltic.
Va ser fundada pel tsar Pere el Gran el 1703 amb la intenció de convertir-la en la "finestra de Rússia cap al món occidental". A partir d'aleshores es va convertir en capital de l'imperi rus durant més de dos-cents anys fins que després de la Revolució russa,  la capital del país va retornar a Moscou.
Actualment Sant Petersburg és la segona ciutat més gran de la Federació Russa i una de les ciutats més grans d'Europa. El centre de la ciutat és considerat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
És una ciutat vibrant plena d'història i una de les més maques i romàntiques del món.
Imprescindible: Museu "Hermitage" amb una col·lecció d'art de les més grans del món, palau d'Hivern, catedral de "Sant Isaac", la Fortaleza de Pere i Pau, etc

Allotjament: "Matisov Domik Hotel"
Nosaltres vam decidir anar-hi per celebrar els nostres aniversaris i era un viatge que feia temps volíem fer. Aprofitant que estàvem al Bàltic per la multi-aventura, vam anar amb tren a Sant Petersburg i vam tornar.

HELSINKI

Vam passar unes hores visitant la ciutat.

LAPONIA

Vam contactar amb "Wild Lapland Safari" per internet i concretament amb el Sr. Veli Matti que tenia una mol petita empresa turística d'aventures a la neu a un preu mol bo (crec que ja no existeix).

Un viatge ple d'aventura per una de les regions més boniques i inhòspites d'Europa: La Lapònia Finlandesa. Situada per sobre del Cercle Polar Àrtic ofereix als visitants l'oportunitat de descobrir la naturalesa en el seu estat més pur. T'imagines recórrer el impressionant paisatge lapones damunt d'una motoneu?, O sentir-te com un autèntic "musher" conduint un trineu tirat per huskies?, I sentir la tranquil·litat del bosc amb una excursió nocturna en raquetes de neu sota la llum dels estels?, Fer un forat al gel per pescar? Sens dubte, totes elles experiències inoblidables!

AVENTURA
Volem amb "Finnair" Barcelona - Hèlsinki - Barcelona. (A Hèlsinki agafem el tren cap a Sant Petersburg de nit i tornem de dia). Des de Helsinki volem amb "Finnair" cap a Rovaniemi i allà ens espera el Sr Veli que ens porta al nostre destí.
Allotjament: Una cabana de fusta el mig de la tundra finesa i un iglú per dormir una nit a preu de 5 estrelles.

Un cop instal·lats, ens troben en una cabana mol ben equipada i amb calefacció que només té una altra casa més gran que serà on  menjarem tots els dies i que té adossada una habitació que també lloguen, havia una familia tailandesa mol agradabla que parlava fantàsticament bé l'anglès i amb els que vam tindre moltes converses. Les excursions les fèiem per separat i al vespre ens ho explicàvem.

Experiències:
·        Nit d'iglú els 4 que viatjàvem junts (com més apretats, menys fred)
·        Safari amb trineu de Huskies
·        Safari amb motos de neu
·        Safari amb rens
·        Visita al poblet de Santa Claus
·        Dia de pesca al gel
·        Baixades amb trineu de neu per pistes d'esquí
·        Excussió amb esquís de fons
·        Excursió patinant amb uns aparells mol estranys que cansaven moltíssim.

La nit a l'iglú va ser tota una experiència, però quasi no vam dormir entre el fred (uns -5º), tot i que teníem una cosa aïllant a terra i uns sacs per l'ocasió i l'emoció. El nostre, com a tots, havíes d'entrar de genolls.
Les activitats van ser totes una passada, exceptuant la del patinet que ens va cremar les cames i encara me'n recordo.
 Les motos de neu, que no són gens fàcils de portar (i sóm moteros). Vam bolcar molts cops, però no et feies mal per la quantitat de neu que hi havia.

El safari de "Huskies" va ser probablement el que més em va agradar. Primer ens van donar les instruccions, però després l'has de portar i encara que és mol emocionant passes una sensació de inseguretat i por que no te la treu ningú. Vas en una mena de trineu on un dirigeix i ajuda als huskies en les pujades i l'altre va assegut. A mitat de camí canvies els rols. Quan portava jo el trineu, vaig perdre l'equilibri i vaig caure agafada al trineu tota l'estona que vaig aguantar fins que els braços em van dir prou. Tenia por que els de darrere passessin per sobre meu, però finalment com ja havien vist que m'arrossegaven, van poder parar-los. Mentre el meu marit anava sense pilot a tota velocitat i sense poder fer res. Quan el guia que anava el primer, se'n va adonar els va esperar dret i va aturar als gossos agafant el gos guia com va poder. Al cap d'una estona arribava jo, destrossada, però emocionada.
AIXÒ SI QUE HO RECORDARÉ TOTA LA MEVA VIDA !!!
La pesca també va ser especial. Primer una excursió caminant per un caminet de neu que ens portava el mig d'un llac gelat amb una motxilla amb els estris de pesca. La pròpia motxilla al arribar es converteix en cadireta per seure mentre pesques. Has de fer el forat al gel i passar el fil amb l'ham pel forat després esperar que piquin. Nosaltres vam pescar mols peixets petits i un de bastant gran que vam festejar una bona estona mentre fèiem un cafè (el guia va preparar, primer una petita fogata sobre el gel i després va escalfar l'aigua). Era un expert en fogates perquè anéssim on anéssim paràvem de tan en quan a petites cabanes preparades per fer foc i cafè, cosa que donades les temperatures agraeixes mol.

El safari amb rens, va ser tranquil, de fet van tots els rens lligats al de davant i no els has de portar tu. També vam acabar en una cabana fent un cafè.

cabana
La visita a Santa Claus va ser mol bonica. Viu en un poblet amb els seus follets i rens i rep a tothom, parla moltes llengües, d'entre elles el català. Allà mateix passes el cercle polar i et donen un diploma. És tot mol turístic, res a veure amb les excursions que estàvem sols. Només a la de Huskies vam anar acompanyats de dues parelles més de israelites, ells van bolcar el trineu en una corba, poc després del meu incident.
Normalment les activitats duraven tot el matí, tornàvem al nostre refugi a dinar (unes sopes boníssimes i espesses de carn, peix, etc) i una vegada reconfortats, tornàvem a fer una altra activitat. Sobre les 4h de la tarda  ja es feia fosc i tornàvem per gaudir d'una sauna al costat de la cabana que se suposa que havia d'acabar tirant-nos a un trosset de riu desgelat permanentment per l'ocasió. No puc dir res del riu perquè nosaltres no vam ser capaços d'experimentar el contrast.